لوازم یدکی پژو

خرید و فرو شانواع لوازم یدکی پژو

لوازم یدکی پژو

خرید و فرو شانواع لوازم یدکی پژو

  • ۰
  • ۰

تعلیق در هر اتومبیل وظیفه حداکثر کشش بین لاستیک و سطح جاده را برای افزایش کارایی ، ثبات خودرو و فراهم کردن سواری راحت برای مسافران دارد. همچنین برای تحمل وزن کل وسیله نقلیه نیز لازم است. مهمترین قسمت سیستم تعلیق ، گیربکس یا کمک فنر است زیرا وزن خودرو را تحمل می کند و در عین حال تأثیر کوسن را در هنگام برآمدگی های جاده برای راحتی فراهم می کند. بنابراین ، کمک فنر و یا استروئید بطور روزانه سوءاستفاده زیادی انجام می دهد و دارای طول عمر حدود 30 کیلومتر تا 70 کیلومتر مایل است که با توجه به تولید کنندگان متفاوت است. تعویض شوک ها توصیه می شود و باید قبل از بروز خرابی انجام شود یا ممکن است نتایج فاجعه بار به وجود بیاید.

برای خرید لوازم یدکی پژو به سایت نرسی کو برروید 

ابزارهای مورد نیاز برای سیستم تعلیق اتومبیل DIY
سیستم تعلیق و لاستیک اتومبیل DIY
در اینجا ابزارهای مورد نیاز برای فرآیند جایگزینی آورده شده است:

آچار گشتاور
آچار ضربه
چنگ زدن
پیچ گوشتی
مجموعه سوکت ضربه
انبر قفلی
انبر
افزونه
Pry Bar
آچار
چکش
دستکش
جک و جک ایستاده است
نوار شکن

برای راهنمایی ساده جهت از بین بردن و اصلاح مجدد شوک ها یا بندهای جدید در قسمت جلویی و عقب وسیله نقلیه خود ، در اینجا یک راهنما آورده شده است:

برای تعلیق جلو:

از آنجا که انواع مختلفی از سیستم تعلیق در استفاده وجود دارد که با توجه به وسیله نقلیه و نوع آن متفاوت است ، روش حذف و پالایش متفاوت است. اگرچه فقط دو نوع اصلی متفاوت وجود دارد که رویه های مختلفی دارند و از این رو در این راهنمای ذکر شده اند. اگر وسیله نقلیه شما دارای تعلیق Strut Suspension است یا در جایی که فنر جزء مجهز به بند یا شوک نیست ، چیدمان عناصر مختلف متفاوت خواهد بود ، زیرا در بهار بین بازوی کنترل پایین و قاب در جای خود قرار دارد. از وسیله نقلیه به جای اینکه بخشی از کمک فنر باشد که به طور معمول به آن بند گفته می شود. برای نصب مجدد سیستم تعلیق اصلاح شده اصلاح شده ، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله اول: مرحله اول شل کردن آجیل لنگه روی چرخ های جلو است. آجیل لنگ را می توان با استفاده از اسلحه ضربه یا نوار شکن و سوکت مناسب جدا کرد.

مرحله 2: سپس وسیله نقلیه را روی پایه های جک مناسب بلند کنید. حتماً جک را روی اعضای قاب شاسی زیر خودرو قرار دهید.

مرحله 3: به محض بلند شدن ماشین ، چرخ ها را برداشته و از چرخ دستی استفاده کنید تا در صورت داشتن ترمز دیسکی ، ترمز دستگیره ترمز را جدا کنید. براکت در پشت روتور دو پیچ خواهد داشت. برای دسترسی آسان چرخ را در جهت مخالف بچرخانید.

مرحله چهارم: حتماً صداگیر ترمز را روی پایه یا میز قرار دهید تا از تنش در خطوط ترمز جلوگیری شود.

مرحله 5: حالا روتور را بردارید. برای رفع آن ممکن است کمی ترغیب شود. اگر قصد استفاده مجدد از روتور را دارید ، از نوار خاردار برای خارج کردن آن استفاده نکنید. در عوض ، یک پیچ گوشتی را برداشته و آن را در رگ خنک کننده بین روتور و چکش روی سر پیچ گوشتی ها قرار دهید تا روتور جدا شود.

مرحله ششم: برای از بین بردن شوک ها و فنر ، ابتدا پیچ و مهره ای را که در پیوند نوار چرخشی حرکت می کند با استفاده از یک دسته یا آچار بردارید. به منظور جدا کردن پیچ ، ممکن است لازم باشد که آنها را با استفاده از یک دستگیره عقب نگه دارید.

مرحله 7: از آنجا که بهار تحت فشار فوق العاده ای قرار دارد ، لازم است که با استفاده از جک ، بازوی کنترل پایین را نگه دارید زیرا تنها چیزی که فنر را نگه می دارد ، کمک فنر و پیچ های آن است. اگر نتوانید این کار را انجام دهید ، بهار ممکن است باعث آسیب جدی شود.

مرحله هشتم: حالا پیچ و مهره های موجود در چنگال و یا دوک نخ را در قسمت پایینی کمک فنر بردارید.

مرحله 9: در بالای برج استروت پیچ دیگری وجود دارد که از زیر هود قابل دسترسی است. برای جدا کردن این پیچ ، از آچار استفاده کنید تا پیچ را در جای خود نگه دارید و با پیچ گوشتی تخت یا آچار کوچکتر ، پیچ را شل کنید. با این کار شوک ها از وسیله نقلیه کاملاً جدا خواهد شد.

مرحله 10: توصیه می شود که صفحه نصب مچ پا را تعویض کنید و همچنین این موارد سوءاستفاده زیادی انجام می شود و تعویض آنها به همراه شوک ها ضروری است.

مرحله 11: برای جدا کردن فنر ، به سمت وسیله نقلیه سوار شوید تا از تماس مستقیم با فنر جلوگیری کنید و جک را خیلی آهسته پایین بیاورید تا بازوی کنترل پایین تر آزاد شود.

مرحله 12: این کار باعث می شود تا بهار برداشته شود. در صورت گیر بودن ، ممکن است نیاز به استفاده از یک نوار کاسنی داشته باشید

مرحله 13: برای قرار دادن چشمه جدید ، ابتدا آن را در جایی که پیدا کردید قرار دهید و با استفاده از پایه جک ، بازوی کنترل پایین را به آرامی بالا بگیرید تا بتوانید پیوند نوار چرخان به آن وصل شود. پیچ و مهره ها را بهمراه بستن ببندید و پیوند نوار چرخان را محکم محکم کنید.

مرحله 14: حالا با جدا کردن سه یا چهار پیچ نگه داشتن آن ، صفحه ی نصب قدیمی چوبی را از روی برج استوانه بردارید.

مرحله 15: با صفحه نصب جدید تعویض شده و اتصالات کمک فنرهای جدید را شروع کنید.

مرحله شانزدهم: برای انجام این کار ، ابتدا هرگونه چکمه یا توقف سپر از کمک فنر قدیمی را وارد کنید و در صورت پاره شدن یا آسیب دیدن ، به سادگی موارد جدیدی را بگیرید و آنها را به کمک فنر جدید بچسبانید. سپس آن را از طریق صفحه نصب از چرخ به خوبی عبور داده و با استفاده از پیچ آن را ایمن کنید.

مرحله 17: پیچ را به مشخصات صحیح گشتاور محکم کنید.

مرحله 18: حالا انتهای پایین شوک ها را با پیچ و مهره یا چنگک دوخته کنید. مطمئن شوید که آنها را به مشخصات مناسب گشتاور می کنید.

مرحله 19: پایه نگهدارنده جک را به آرامی پایین بیاورید و روتور ترمز و تماس گیرنده را مجدداً وصل کنید.

مرحله 20: فرایند را برای طرف دیگر سیستم تعلیق جلو تکرار کنید.

به طور معمول ، اکثر وسایل نقلیه دارای یک سیستم تعلیق از نوع خرپا هستند که در آن فنر کویل بخشی از کمک فنر است که سازنده آن است. برای تعلیق نوع Strut از قبیل MacPherson ، Double Wishbone و غیره روش نصب مجدد این بند به شرح زیر است:

مرحله اول: مرحله اول شل کردن آجیل لنگه روی چرخ های جلو است. آجیل لنگ را می توان با استفاده از اسلحه ضربه یا نوار شکن و سوکت مناسب جدا کرد.

مرحله 2: سپس وسیله نقلیه را روی پایه های جک مناسب بلند کنید. حتماً جک را روی اعضای قاب شاسی زیر خودرو قرار دهید.

مرحله 3: برای جدا کردن بند ، ابتدا پیچ را که در پیوند نوار چرخشی حرکت می کند با استفاده از یک دسته یا آچار بردارید. به منظور جدا کردن پیچ ، ممکن است لازم باشد که آنها را با استفاده از یک دستگیره عقب نگه دارید.

مرحله چهارم: تمام شیلنگ ها و اتصالی که به بند وصل شده است را حذف کنید.

مرحله 5: حالا پیچ و مهره های موجود در چنگال و یا دوک نخ را در قسمت پایینی کمک فنر بردارید.

مرحله ششم: در بالای برج استروت پیچ دیگری وجود دارد که از زیر هود قابل دسترسی است. برای جدا کردن این پیچ ، از آچار استفاده کنید تا پیچ را در جای خود نگه دارید و با پیچ گوشتی تخت یا آچار کوچکتر ، پیچ را شل کنید. با این کار شوک ها از وسیله نقلیه کاملاً جدا خواهد شد.

مرحله 7: توصیه می شود که صفحه نصب مچ پا را تعویض کنید و همچنین این موارد سوءاستفاده زیادی انجام می شود و جایگزینی آنها همراه با شوک ها ضروری است.

مرحله هشتم: حالا با جدا کردن سه یا چهار پیچ نگه داشتن آن ، صفحه ی نصب قدم زنی قدیمی را از برج استوانه جدا کنید.

مرحله 9: با صفحه جدید نصب شده را تعویض کرده و اتصالات مجموعه جدید را ببندید.

مرحله 10: مونتاژ جدید بند از طریق صفحه نصب از چاه چرخ عبور داده شده و با استفاده از پیچ ایمن می شود. پیچ را به مشخصات صحیح گشتاور محکم کنید.

مرحله یازدهم: حالا انتهای پایین شوک ها را با پیچ و مهره یا چنگک دوخته کنید. مطمئن شوید که آنها را به مشخصات مناسب گشتاور می کنید.

مرحله 12: روند کار را برای طرف دیگر سیستم تعلیق جلو تکرار کنید.

برای تعلیق عقب:

مرحله اول: مرحله اول شل کردن مهره های حلقوی روی چرخ های عقب است. آجیل لنگ را می توان با استفاده از اسلحه ضربه یا نوار شکن و سوکت مناسب جدا کرد.

مرحله 2: سپس وسیله نقلیه را روی پایه های جک مناسب بلند کنید. حتماً جک را روی اعضای قاب شاسی زیر خودرو قرار دهید.

مرحله 3: برای جدا کردن بند ، ابتدا پیچ را که در پیوند نوار چرخشی حرکت می کند با استفاده از یک دسته یا آچار بردارید. به منظور جدا کردن پیچ ، ممکن است لازم باشد که آنها را با استفاده از یک دستگیره عقب نگه دارید.

مرحله چهارم: تمام شیلنگ ها و اتصالی که به بند وصل شده است را حذف کنید.

مرحله 5: حالا پیچ و مهره های موجود در چنگال و یا دوک نخ را در قسمت پایینی کمک فنر بردارید.

مرحله ششم: در بالای برج استروت پیچ دیگری وجود دارد که از زیر هود قابل دسترسی است. برای جدا کردن این پیچ ، از آچار استفاده کنید تا پیچ را در جای خود نگه دارید و با پیچ گوشتی تخت یا آچار کوچکتر ، پیچ را شل کنید. با این کار شوک ها از وسیله نقلیه کاملاً جدا خواهد شد.

مرحله 7: تعویض صفحه نصب مچ پا نیز توصیه می شود زیرا این افراد مورد سوء استفاده زیاد قرار می گیرند و تعویض آنها در کنار شوک ها ضروری است.

مرحله هشتم: حالا با جدا کردن سه یا چهار پیچ نگه داشتن آن ، صفحه ی نصب قدم زنی قدیمی را از برج استوانه جدا کنید.

مرحله 9: با صفحه جدید نصب شده را تعویض کرده و اتصالات مجموعه جدید را ببندید.

مرحله 10: مونتاژ جدید بند از طریق صفحه نصب از چاه چرخ عبور داده شده و با استفاده از پیچ ایمن می شود. پیچ را به مشخصات صحیح گشتاور محکم کنید.

مرحله یازدهم: حالا انتهای پایین شوک ها را با پیچ و مهره یا چنگک دوخته کنید. مطمئن شوید که آنها را به مشخصات مناسب گشتاور می کنید.

مرحله 12: روند کار را برای طرف دیگر سیستم تعلیق عقب تکرار کنید.

منبع : http://blog.partsavatar.ca/2020/01/22/diy-suspension-system-shock-absorbers-and-struts/

 

  • ۹۸/۱۱/۱۸
  • مریم زکی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی